Projecten

De simulatie van botsingen (profielwerkstuk)

In deze novelle duik ik in de exacte natuurkunde die nodig is om ⅓ van een game engine te maken (de andere ⅔ zijn networking en graphics). Het werkstuk gaat over het detecteren van botsingen in 2d en 3d, en dan het oplossen ervan. Het maakt een snel tussenstopje bij de halte 'numerisch integreren' om vervolgens te termineren bij wat geratel over hoe computers eigenlijk bijzonder slecht zijn in het maken van berekeningen.

Link naar pdf (565KiB)

Diversitywatch

Een projectje dat stiekem niet veel meer voorstelt dan een grote SQL database met alle verschijningen op talkshows vanaf 1 januari 2020. Het doel is om snel inzicht te scheppen in wie er zoal allemaal verschijnt op talkshows. Heeft Op1 een bias voor PvdA? En hoe veel virologen komen er op tv? De tentoonstelling van de data kan nog wat beter, met mooie grafiekjes, maar de basis is er. Er hoort ook nog een twitter account bij, onder het beheer van mijn baas. Eens in de zo veel tijd wordt iemand die ik niet ken ingehuurd voor data entry.

Linkje naar diversitywatch

Ananke

Een nieuwe programmeertaal geïnspireerd door alle talen waar ik ooit mee in aanraking ben gekomen, met de geest van C: vertrouw de programmeur, en zit hem niet in de weg. De taal bestaat alleen op papier, want ik ben nog bezig met het bijschaven van de definitie en grammatica. Daarna moet ik er nog een compiler voor schrijven. Oh, wie maakt het logo?

Link naar gitlab repository